Тиждень хімії

Поділіться статтею з друзями: 

Ведучий 1. Увага! Увага! Починаємо перший тур кавеенівського чемпіонату із видів людської радості:

дотепності;
винахідливості;
сміху.
Ведучий 2. Команди в складі 6 чоловік зайняли свої місця, вони готові до товариської зустрічі.

Праворуч команда “Атом” – 8 клас.

Ліворуч команда “Елемент” – 9 клас.

Ведучий 1. А щоб змагання було чесним,

Ми вибрали журі почесне

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

Ведучий 2. Кожна команда привела з собою багато вболівальників. Вони зайняли свої місця у залі.Перед початком гри вивчемо з вболівальниками заповіді:

1. Клянемось сміятись як треба

За друга свого і за себе.

Клянемось!

2. Тримати язик за зубами

Не бути пустими базіками.

Клянемось!

3. Клянемось, що сміх без причини

Ознака пустої людини.

Клянемось!

Ведучий 1. Починаємо свій перший конкурс “Візитка.”

Ведучий 2. Ви помітили, що ми команди не назвали, одже ми надаємо їм право самим про себе розповісти.

Надаємо слово для виступу команді “Атом”

Виступ команди.

1. Увага! Дорогенькі !

Великі і маленькі!

Вельмишановне панство!

Та інший контингент!

Дозвольте привітати,

Здоров’я побажати,

Сьогодні виступати

Й команду претставляти.

2. Вогні Ка- Ве- Ка

Наче зорі горять

Команди на старті

Готові стоять.

3. Буонд жорно!

Бонжур!

Гутен так!

Вітає “Атом” вас.

4. А ртистичні

    Т ворчі

   О ригінальні

   М узичні

5. У нас шостеро бійців,

Бравих учнів молодців.

Ще в нас Коля капітан,

Він в команді отаман.

6. А я, як капітан команди, перед лицем своїх товариишів, урочисто обіцяю, що я, і вся команда будемо боротися за звання веселих і кмітливих. Якщо програємо – не будемо лити гірких сліз. Якщо виграємо – не задиратимемо ніс.

7. Ми покажемо, що вмієм

хай дивується весь світ.

Приготуйтеся суперники,

Вам хімічний наш ПРИВІТ!

8. Противники сьогодні серйозні у нас,

Це хімії любителі - 9 клас.

Хай в боротьбі переможе достойний із нас.

Тож від щирого серця вітаємо вас!

Пісня присвячується вчителю хімії.

Виконується пісня на мотив “Зайка моя.”

1. Натрій ти мій, я твій Водень

Літій ти мій, я твій Кисень.

Реакції будемо всі ми вивчати,

Щоб в КВК себе показати,

Сульфур ти мій, я твій Ферум,

Елемент ти мій, ми теж будем точні,

Атом ти мій.

Ми ночами не спимо,

Бо все хімію вчимо,

Бо все дуже, дуже

Хімію вчимо.

5. Дорога Миколаївна!

Ми ваші діти,

Хімію любимо за все на світі

Знати хімію ми будем,

Школу закінчим і вас не забудем.

Ведучий 1. Надається слово для виступу команді “Елемент.”

1. У цей святковий світлий час

Вітає вас 9 клас.

Ми будем розважати вас

І буде все це вищий клас.

2.Ось Вадим Сергійович –

капітан команди.

Він уміє геть усе,

І співає гарно.

3.А Ірина чарівна,

дуже гарна і смішна.

Любить досліди робити,

В кабінеті мух ловити,

У пробірку їх складати

До науки залучати.

4. А Людмила дуже мила.

Робить досліди із милом

Таня їй допомагає,

Воду з крана випускає.

6. А Мальвіна й Наталі

Прибирають на столі,

Хімікати всі мішають,

Які потім вибухають.

Виконується пісня

Я – планета, ти Земля,

Я- ромашка, ти весна

Я - село, ти Слобода,

Школа я, а ти СО2

Директор я, а учень ти

Разом будемо завжди

Ау, ау, ау

Всеодно я тебе знайду

Ау, ау, ау, КВК

Я - ядро, ти - елемент

Я - протон, а ти - нейтрон

Я - вода, ти – СО2

Ферум - я, ти – кислота,

Я - період , а ти - елемент,

Номер - я, а ти – експеримент,

Нарій - я, а ти мій луг,

Дослід - ти, а я твій друг.

Ура! Ура! Ура!

КВК

НАША КОМАНДА

Е нергійно

Л юбимо

Е кспериментувати

М етоди

Елементарної

Н аукової

Т ехнології

Наш девіз: Будем хімію вивчати

З нею будем працювати,

А коли ми підростем

Зразу в хіміки підем.

Ведучий 2. Слово для оцінювання привітань надається членам журі.

Ведучий 1. Зараз проведемо традиційну розминку.

За правильну відповідь - 1 бал.

1. Яких хімічних елементів в космосі найбільше?

2. Який елемент є основою неживої природи ?

3. Який метал можна назвати будівельним ?

4. Хто автор сучасного хімічного алфавіту ?

5. Що таке “чорне золото” ?

6. Лантаноїди близнюки чи родичі ?

7. Який спирт не горить ?

8. Чи є абсолютно чисті речовини ?

Ведучий 2. Слово для оцінювання “Розминки” надається членам жюрі.

Ведучий 1. Розпочинаємо слідуючий конкурс

“Я – тобі, а ти - мені.”

Команди задають питання один одному.

Вірна відповідь оцінюється в 1 бал.

Ведучий 2. Оголошуємо конкурс для вболівальників.

Ведучий 1. Хто уважний , чемний буде.

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати.

Думать іншим заважати –

Бал команді буде знятий.

Ведучий 2. Умене є два різні за кольором комплекти карток зі знаками хімічних елементів від 1 до 10. Перемішавши картки ви повинні розкласти їх в порядку зростання порядкових номерів.

Ведучий 1. Жюрі підводить підсумки двох конкурсів.

Ведучий 2. Продовжуємо нашу конкурсну програму. Щойно ви мали змогу показати свої знання з хімії. А тепер виявіть кмітливість та почуття гумору. Але зробіть це через призму хімії. Оголошується конкурс капітанів.

Завдання 1

Протягом 5 хв потрібно придумати рецепт “Солодка отрута”. Вкажіть речовини, що використаєте для приготування цієї страви. Зробіть рекламу своєму витвору. Кому першому ви б запропонували скуштувати цей торт ?

Оцінюватимуться як знання предмета, так і почуття гумору.

Завдання 2

Наші хімічні елементи розсипались на склади. Потрібно скласти назви хімічних елементів.

ге  лій маг ній кар бон ау рум рій суль фур окси   ген

   
Ведучий 1. Скоро час для домашнього завдання настане.

Його чекають з нетерпінням всі

Нехай наш конкурс святом стане,

Для серця й для душі.

І так домашнє завдання «Хімія вдома»

Виступ команди «Елемент»

Виконується пісня на мотив «Комунальна квартира»

Ввечері ідем зі школи,

Були в школі цілий день.

Вся братва прийшла додому,

Побудила аж людей.

Тьотя Ася варить гасом,

А Петрович самогон,

Любить Сіма Гангу часом.

За це Яша п’є бурбон.

Це ж є комунальная

Комунальний КВК.

На кухні ви дізнаєтесь, по якому рецепту можна гнати самогон.

Для любителів тонких ароматів Петрович розрекламує духи “Золота конопля” із серії “Трави України”.

Ви потрапите зараз у нашу хімічну лабораторію “Лежачих не б’ють”

Якщо у Вас болять ноги, нирки, руки ламає, ще й серце барахлить, вам потрібно приймати наші грязеві ванни. Втому як рукою знімає.

Ось рецепт: трошки води і кислоти, готовий гідромасаж 1000 пальчиків!

Головніш за все, хімія в домі

А все то решта просто так.

Є фарба, й лак, і оцет, й сода

Усе це в домі кожен раз.

Виступ команди “Атом”

Сценка “Елка і кореша”.

- Привіт, Елка!

-Привіт Глина !

- Ти що в прикиді?

- Та ні, я хімію вивчаю. У нас така хімічка…

Нещодавно у нас сталася така пригода. З хімічного кабінету крейду вкрали, ганчірку вкрали, та ще й портрет Менделєєва стиряли. Зате наша хімічка відеокамеру купила на зекономлені гроші. А на другий день крейду та ганірку повернули, а відеокамеру стиряли.

- А наш Муфлон космонавтом хоче стати. Щоб відкрити невідому планету, де 90 %, ні 98 % було б дихлофосу, а 2 % - клею “Момент”. Ха – ха.

Ведучий 2. Поки журі підбиває підсумки КВК, ми пропунуємо і командам, і вболівальникам подивитися цікаві хімічні досліди.

Дослід 1. “Хустка, що не згорає”

Дослід 2. “Хімічний вулкан”

Дослід 3. “Вогняна доріжка”

Ведучий 1. Ми побували з вами в царстві хімії, ви показали свої знання. Ми щиро вдячні за винахідливість, кмітливість.

Ведучий 2. До нових зустрічей – цікавих і змістовних !

Хай вони поглиблюють наші знання, заохочують вивчати надзвичайно цікаву науку – хімію.
Оволодіти навчальним предметом означає навчитись розв’язувати не лише передбачені державним освітнім стандартом завдання, а й такі, що потребують певної незалежності мислення, творчих пошуків, оригінальності, винахідливості.

Саме для розвитку пізнавального інтересу школярів та їхнього мислення у процесі навчання вчителька застосовує різні типи нестандартних завдань:

складання і розв’язування задач на матріалі довкіля та народних знань українців; вправи на розвитоквміння висловлюватиздогад, припущення; доводити справедливість певних тверджень; збагачення навчального матеріалу завданнями комбінаторного типу та задачами з логічним навантаженням; виконання інтегрованих завдань, використання цікавинок на уроках (головоломки, задачі, вірші, ігрові вправи, тематичні загадки, ребуси.) Учням подобаються такі види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, спонукають до ініціативи і самостійності, винахідливості та творчості.

Кожна дитина має до чогось певні здібності. Наше завдання відшукати найменші пагінці таланту, розвивати їх. Адже в майбутньому трудовому житті стануть в пригоді міцна пам’ять, пильне око, добрий смак, образне мовлення. Усе це виховується і розвивається під час виконання різних вправ з логічним навантаженням.

ПЕРЕРВА ЗАГАДОК

В одному далекому царстві,

Що хімією зветься,

Живе сірчана кислота

І добре їй живеться.

Лише один разок вона

У скруті побувала

І це лише тому, що кислота

Законів хімії не знала.

Одного дня по моріжку

Ця кислота гуляла.

Та випадково на цвяшок

Загублений кимсь, стала.

Тут зразу бульбашки пішли.

Метал почав зникати.

Злякалась дуже кислота

Й давай чимдуж тікати.

Так бігла довго, аж поки

Пити не схотіла.

Добряче глянула навкруг

Струмочок угледіла

Підбігла, набрала водиці

Й на пеньочок сіла.

Та пеньочок звуглився, а вода

В долонях закипіла.

А могло бути і без цього

Все закінчилось б спокійно,

Якби юна кислота

Знала хімію відмінно.

- Чи все правельно написано у вірші про властивості сірчаної кислоти.

1. Метал я кольоровий,

І провідник чудовий,

У проводах я також є.

Відгадай ім’я моє. (Мідь)

2. Кислота я найсильніша,

Нелетка і масляниста.

У кислотному ряду

Командиром я стаю. (Сірчана кислота)

3.Є складна речовина,

Що містить Оксиген вона.

З двох елементів cкладається,

І як вона називається ? (Оксид)

4. Я - елемент усім відомий,

В повітрі майже невагомий,

Мене рослини полюбляють,

На номер схожий всі це знають. (Нітроген)

5. Хто я ? Знаєте чи ні ?

Добре, трохи підкажу !

Кожною гранню я блищу!

Блиск дивує мій всіх вас.

Впізнаєте ? Я - … (Алмаз)

6.Струму добрий провідник,

у світі третій мандрівник,

З букви “А” я починаюсь.

Срібло – білий я згинаюсь. (Алюміній)

7. Важчий я від Гідрогену,

Вдвічі важчий Оксигену,

В господарстві я згоджуся.

Відгадайте, як я звуся ? (Сульфур)

Де йдеться про хімічний елемент,а де - про просту речовину ?

Напишіть рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості цієї речовини.

8. У воді я розчиняюсь,

І вогню я не боюсь.

Скрізь в природі зустрічаюсь.

Відгадайте, як я звусь ?

Напишіть рівняння реакцій, в яких бере участь ця речовина.

9. Якщо подіять лугом,

А, може, кислотою,

Він колір свій вмить змінить,

І станить всім відомий. (Індикатор)

Підтвердіть на досліді

10. Господарці необхідна ,

І при випичці потрібна. (Сода)

11. У таблиці елементів

Третім я в ряду стою,

Серед лужних побратимів

Попереду я іду. (Калій)

12. Оксигену не боюся

І йому не підкорюся !

Силу я найбільшу маю

Електрона завжди шукаю. (Флуор)

13. Дванадцятку протонів маю,

Другу групу полюбляю

Відгадайте хто я є.

Як звучить ім’я моє? (Магній)

4. “Рецепт.”

У вільний від роботи час я люблю “хімічити” на кухні. Ось і сьогодні дещо приготувала для вас. Рецепт моєї страви дуже простий: беру трочки холодного дигідрогенмонооксиду, додаю вуглеводи і змішую круте тісто. Розкачую його, роблю кульки, заліплюю туди тушкований крохмаль і кидаю в киплячий дигідрогенмонооксид. Змащую жиром. Страва готова. Яку саме страву я приготувала ? (Вареники з картоплею)