Атестація 2012
Атестаційна гра «Політ метелика»
Напевно, колись давно, коли ви були ще зовсім маленькі, вас дивував
барвистий живий клаптик, який перелітав із місця на місце, а дорослі,
помітивши ваше зачудування, сказали, що то метелик. Згодом ви
дізналися також про те, що метелики бувають і денні та нічні,
надзвичайно красиві й буденні.
Метелик – це символ душі. В Давній Греції Псіхея, богиня, яка була
Втіленням душі, зображалася у вигляді метелика або дівчини з крильцями метелика.
До речі слово «псіхе» перекладається і як душа, і як подих, і як метелик.
I етап «Пізнай себе»
А зараз метелики допоможуть визначити провідну рису вашого характеру.
Отож І етап «Пізнай себе»
Шановні колеги перед вами знаходяться конверти, у яких містяться зображення метеликів. Пропоную вам вибрати конверт, який вам найбільше імпонує.
Для ацтеків метелик був символом бога води - Тлалока. Вони вважали, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли повідомляти Тлалока про необхідність життєдайних дощів на землі.
Шан. ______ ви вибрали метелик синього кольору, знайте: провідна риса вашого характеру – життєлюбність. Цей колір – це колір мандрівників, людей, які прагнуть до знань і тонко відчувають навколишній світ.
У Японії метелик – символ щастя. В кожній японській оселі має бути його зображення. Коли ж до помешкання залітає метелик, то його мешканці дуже радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить.
________Вам сподобався метелик зеленого кольору, значить ви вмієте відчувати себе щасливою. Це улюблений колір у людей наполегливих, якщо не сказати впертих. У поєднанні з золотим – це колір банкірів.
Північноамериканські індіанці чероки вірили, що метелики – це духи вогню, які народжуються в полум’ї і йдуть у полум'я.
Ваш вибір – червоний метелик, ви - творча людина. Червоному кольору віддають першість натури пристрасні, які люблять верховодити, бути лідерами. Люди, яким подобається цей колір люблять життя і досягають свого.
Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни.
Якщо вам сподобався жовтий метелик, мрійливість - провідна риса вашого характеру. Цей колір – колір Ра, божественного Сонця. Любителі жовтого кольору – люди творчості, сильні волею і духом.
II етап «Розкажіть про себе»
У 1699 році Марія Сибілла побачила колекцію тропічних метеликів із Південної Америки. Зачарована красою метеликів, жінка вирішила, що мусить неодмінно поїхати у той край. Тоді це була просто божевільна ідея. Щоб потрапити до Південної Америки, треба було витримати тримісячне плавання на ненадійному парусному судні через океан. Окрім явних смертельних небезпек, жінку на кораблі очікували тіснота, нестача прісної води й свіжих продуктів, зухвалість нахабних матросів. Друзі й знайомі намагалися відмовити вже не молоду Марію Сибіллу від дивного задуму. Але все було марно.
У червні 1699 року вона разом зі своєю молодшою дочкою Доротеєю Марією, якій щойно виповнилося 21 рік, піднялася на борт торгового судна «Віллем де Рейтер»
Ми ж з вами наслідуючи наполегливість Марії Сибілли, продовжуємо, отож II етап нашої гри під назвою «Розкажіть про себе».
Легко розповідати про когось. А про себе розказати, оцінити себе правильно навіть дорослому важко.
Ваше завдання: назвати себе і риси характеру, які ви маєте чи хочете мати. Слова починаються на ту букву, яка є у вашому імені.
Імена:
Коляско Т.І.
Кусій Т.І
Кожухар В.М.
Сімак Л.В.
У Китаї одним з найулюбленіших танців є “Танок метеликів”. (танець)
III етап «Метелик педагогічної майстерності»
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючі покоління. Як стати таким учителем ?
Складові частини моделі ідеального вчителя – це:
- педагогічна майстерність
- високий рівень загальної і моральної культури вчителя
- педагогічні здібності
- педагогічна техніка.
Просимо і вас скласти метелика педагогічної майстерності із частин.
V етап «Політ метелика»
Для того щоб успішно виконувати свою роботу, педагог повинен мати неабиякі загальні та спеціальні здібності, глибокі і міцні знання предмета. А ще повинен бути політ думки, фантазії, творчості, ерудиції. Тому наступний етап наої гри - «Політ метелика»
Вам пропонуємо питання по фаху.
Фізика
1. Посудина, яку Архімед використав в лабораторних цілях (Ванна)
2. Назвіть найкоротше прізвище вченого (Ом)
3. Який найбільший магніт ви знаєте? (Земля)
4. Чому сталева, алюмінієва і срібла ложки, однакові за формою і розміром, мають різну масу? (Тому що різна густина.)
5. Чому в холодному приміщенні насамперед мерзнуть ноги? (Тому що холодне повітря в такому приміщенні знаходиться внизу, біля підлоги.)
Правознавство
1. Основний Закон держави. (Конституція.)
2. «Конституція» у перекладі з латинської мови. (Устрій, установлюю.)
3. Скажіть давньогрецькою мовою "влада народу". (Демократія.)
4. Перша Конституція в Україні. (1710р., Конституція Пилипа Орлика -
«Конституція прав і свобод Запорізького війська».)
5. Основне і невід'ємне право людини. (На життя.)
Світова література
1. Яке місто Бодлер називав у своєї поезії «пеклом»? (Париж)
2. У якому українському місті народився Пауль Целан ( Чернівці )
3.Перекладач твору О.С.Пушкіна Євгеній Онєгін українською мовою.
( М. Рильський ).
4.Який видатний російський поет народився в один рік із Т.Г.Шевченком?
( М.Ю.Лєрмонтов).
5.Давньогрецький байкар VІ ст. до н.е. ( Езоп)
Педагог-організатор
1.Яким законодавчим-нормативним забезпеченням ви користуєтесь у своїй роботі?
(Декларація прав дитини, Конституція України, Закон України Про освіту, Положення про дитячі організації)
2.У якому році було створено дитячо-юнацьке об’єднання “Берегиня” (1995).
3.Скільки громад включає дитячо-юнацьке об’єднання “Берегиня” ( 11)
4.Назвіть якими напрямками роботи займається громада “Краяни” (Традиції , обряди оформлення альбому).
5.Назвіть девіз дитячо-юнацького об’єднання “Берегиня” (Від душі всієї, від всього серденька, люблю тебе рідна Україно-ненько).
V етап «Врятуй метелика»
Якось у коконі з’явилася маленька щілина. Людина, котра випадково проходила побіля нього, зацікавлено зупинилася і побачила, як через цю маленьку щілину намагається вибратися метелик. Минуло багато часу, метелик вже й притих, а щілина залишалася такою ж маленькою. Здавалося, що метелик зробив усе, що міг, і ні на що більше в нього сил не залишилося.
Тоді людина вирішила допомогти метелику, взяла ножа та розрізала кокон. Метелик одразу ж випурхнув на волю. Проте тільце його було слабким, а прозорі крила ледь ворушилися.
Людина продовжувала спостерігати, сподіваючись, що ось-ось крила метелика розправляться та зміцніють і він полетить. Але нічого подібного не трапилося!
Решту життя метелик волік по землі своє слабке тіло та нерозправлені крила. Він так і не зміг злетіти. А все через те, що людина, бажаючи йому допомогти, не розуміла, що зусилля для того, щоби вийти крізь вузьку щілину, потрібні метелику, аби рідина із його тіла перейшла в крила і наповнила їх життям. Життя змушувало метелика на межі сил залишати цю оболонку, щоби він міг рости та розвиватися.
Іноді саме зусилля потрібне нам. Якби нам було дозволено жити, не зустрічаючи жодних труднощів, ми були б обділені.
В нашому житті трапляються ситуації, вирішення яких потребує наших знань, життєвої мудрості. Тому вам пропонується знайти вихід із запропонованої ситуації.
Ситуація 1.
На уроці історії вчитель захоплено розповідає про події, читає учням уривки з книжок, що викликає в них справжню цікавість. Педагог рекомендує учням прочитати книжки, з яких було процитовано уривки, і диктує учням, щоб вони записали в своїх зошитах відповідні назви. В цей час учень піднімає руку.
— Слухаю тебе, — говорить учитель.
— А ось ще одна цікава книжка... — починає учень.
— Сідай і помовч, — різко обриває його вчитель.
Проаналізуйте ситуацію, що склалася на уроці. У чому саме було порушено побудову навчального процесу? Якими будуть наслідки помилкової позиції вчителя?
Ситуація 2.
Під час перевірки контрольної роботи вчитель виявив дві однакові роботи. Не розпитуючи, хто в кого списував, він поставив обом по двійці. Чи справедливо вчинив учитель? Як би ви вчинили на місці вчителя?
Вкажіть, які форми індивідуального підходу слід застосувати вчителеві в цій ситуації?
Ситуація 3.
У дев’ятому класі, де ви є класним керівником, склалася така ситуація: більшість учителів наполягали на тому, щоб Сергія П. поставити на внутрішкільний облік правопорушників, бо він майже не відвідував школу, а коли і з’являвся, то хіба для того, щоб порушувати дисципліну на уроках. Хлопець ріс з бабусею; батьки давно розійшлися, мали свої сім’ї і Сергієм зовсім не займалися. Як би ви вчинили в даній ситуації?
Ситуація 4.
Вчитель спокійно з категоричною впевненістю викладає навчальний матеріал у 10 класі. Несподівано у зосередженій тиші звучить голос учня: «Я не погоджуюсь з вашим твердженням, що...» Клас з цікавістю чекає на реакцію вчителя. Як би ви вчинили?
Якось пихатий вельможа задумав обдурити мудреця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо мудрець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...» І настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Вельможа сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав на прихід мудреця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, зло всміхаючись, вельможа промовив: «Скажи-но мені,що я тримаю в руках – живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!». Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, все у ваших руках. Шановні вчителі! Ви у власних руках тримаєте дитячі серця і душі і саме від Вашої майстерності, творчості залежить політ ерудиції, розуму Ваших вихованців. А на добру згадку про сьогоднішній день прийміть цих метеликів. Нехай вони ведуть вас до вершини творчості.
- 1521 перегляд